söndag 3 oktober 2010

En titt i backspegeln...


Klockan är inte ens nio och jag ligger redan i sängen. Tv:n funkar inte och internet vill inte heller funka. Hmm, vad gjorde man egentligen om kvällarna för sådär femtio- sextio år sedan? Umgicks kanske ;) i stället kan jag ju blogga om helgen som varit. Tog lite söta bilder på Sixten och Stella tidigare idag med min riktiga kamera men de får jag lägga ut en annan gång, när tekniken är på min sida! Om vi startar med gårdagen så var Martin i snickartagen större delen av dagen. Han gav pappas garage en början till ett tak, tillsammans med pappa, sin pappa, Göran och Tommy. Flitiga som myror var de medan jag, Sixten och Camilla körde till Lund för lite shopping och lunch. När vi kom tillbaka var de färdiga för dagen, och jag och Sixten fick med oss en trött Martin hem. Väl hemma busade vi runt till Sixten skulle sova, sedan landade vi i soffan, och insidan av ögonlocken studerades av oss båda två innan klockan ens var nio... I morse tittade vi ut på det fina vädret och bestämde oss för en utflykt. Tillsammans med Carina, Henrik och Stella så tog vi med oss en grill och åkte till Järavallen för lite lunch, fika och trevligt umgänge! På väg hem svängde vi inom Martins föräldrar för att kontrollera att raggsockorna som Christina stickar till Sixten inte var för stora. Men det var de inte, satt som en smäck, så han kommer att vara både varm och snygg i vinter :) väl hemma konstaterade vi att tv:n inte ville som vi. Så då lade sig Martin på soffan och somnade, vilket Sixten tyckte verkade bra så han passade på att göra det samma. Mamman i huset passade på att äta lite medan hon fick lugn och ro :) när det närmade sig avspark i skånederbyt och tv:n fortfarande vägrade samarbeta togs beslutet att åka tillbaka till Martins föräldrar och se matchen. Martin och Sixten körde och jag sprang. Tog en liten omväg och kom fram lagom till första halvlek slutade. Efter matchen (som vanns med 3-0 vilket betyder 3 poäng före HIF igen!) åkte vi hem, och här är man nu.. Bloggandes eftersom Martin tipsade om att det kunde jag ju göra... Hmm, kan undra om det var en pik...! Tur man har sin iphone så man kan använda internet via den. Vad hade man annars gjort liksom? Umgåtts kanske?!?

Inga kommentarer: