söndag 10 oktober 2010

Söndagsfrukost



I morse bakade jag scones enligt ett recept jag fick på VV i torsdags. Och eftersom jag tycker väldigt mycket om att både baka och testa nya recept så var detta ju givet att testa!
Jag vet däremot inte om jag är så värst imponerad. Jag har godare recept på scones som har ungefär samma värde när det gäller propoints. Men goda blev de i alla fall, nybakat på morgonen slår ju sällan fel!

Här är receptet i alla fall, om någon är sugen på att testa!

8 scones, 4 pp/scones

1 1/4 dl havregryn
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
50 g margarin
1 3/4 dl mellanfil (jag tog lättfil för det hade jag hemma, det gick minst lika bra!)

Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Lägg i margarinet, smula ihop till en grynig massa.
Tillsätt filmjölk och knåda ihop till en deg.
Dela degen i åtta bitar och forma till små bullar.
Lägg dem på bakplåtpappersklädd plåt.
Grädda i 225 grader i ca 10-12 minuter.

Inga kommentarer: