måndag 21 juni 2010

Ny vecka!

Midsommarveckan är det nu! Redan! Min förkylning börjar lätta tror jag, orken har i alla fall hittat tillbaka, det märker ni kanske på kavalkaden av inlägg! Men det är lättare att dela upp dem, så att man kan lägga in dem i olika etiketter. I dag har vi bakat, Sixten och jag. Han är van vid att hänga på magen i babybjörnen och titta ner i smeten man rör ihop. (Och nej, han hänger inte rätt över, utan jag håller bunken en bit bort så att man inte ska riskera dreggel i smeten!) Vi har gjort en tårta till Rolle och bakat Jordgubb-limemuffins till Sixtens jämngamla kompisar (eller till deras mammor!) som kommer på torsdag. Vi ska ha lite frukostfika här, och eftersom jag döpte det till det så får man ju bjuda på både frukost och fika! Absolut ingen ursäkt att få testa ett nytt recept ;)
I morgon väntar ett besök på banken, och kanske inhandling av en iphone... På onsdag är det bakning igen på schemat! På torsdag är det mammafika, sedan ska jag göra sill till midsommarafton som infaller på fredag!
På fredag kommer också våra övernattningsgäster som ska bo här en vecka. Vi ska dock vara så osociala att vi lämnar dem ensamma här och sticker själva på semester till Jylland! På lördag bär det av!
Det är våra planer för den närmsta tiden, hoppas ni får en härlig vecka!

Inga kommentarer: