tisdag 8 juni 2010

En dag med Anton

I går sov Anton över här, och var med mig och Sixten hela dagen. Sixten tycker väldigt mycket om sin kusin, och följde Anton med blicken, vart han än gick. När Anton fick reda på att han skulle tillbringa en dag med mig hoppades han på att skulle få baka, så det fick vi ju göra! Det visade sig bli en riktigt bra bakdag också, eftersom det tokregnade hela dagen. Jag sade att vi kunde baka muffins, och Anton valde blåbärssmak. Jag valde vit chokladfrosting att ha ovanpå, eftersom jag fått det hos Carina veckan innan och visste att det var väldigt gott =)
Sedan fick Anton gå loss på resterna av sugarpasten från tårtbaket, och gjorde fina dekorationer till sina cupcakes. Kreativiteten flödade, han fick helt fria händer, och han var väldigt duktig!
Även Anton verkar tycka att det är roligt med sin kusin. Han kröp upp i sängen till oss på morgonen, tog sångpåsen som Sixten fått i doppresent och sjöng sånger för honom. Han läste också för Sixten, vilket Sixten verkligen älskar!









Jag gjorde cupcakes i dag när Martins föräldrar kom hit på fika. Bilder på det kommer i ett senare inlägg




Inga kommentarer: