fredag 11 juni 2010

Firandet försov sig..

Jag tyckte att jag drog ett säkert kort när jag igår lade Martins födelsedagspresent i Sixtens rum. Under dessa snart fyra månader tror jag aldrig det har hänt att när det är dags för Martin att gå till jobbet så har jag varit inne hos Sixten någon gång under natten. Det behöver inte vara för att äta utan ibland behöver man bara stoppa in nappen. Hela den senaste veckan har han vaknat som senast klockan sex. Och Martin går ju inte upp förrän nästan halv sju och då brukar alltid Sixten precis hamnat i min säng. Därför tänkte jag att jag kunde hämta Sixten och presenten samtidigt och gå in och sjunga lite vackert (?) för Martin.

När klockan var 5.20 hörde jag Sixten, men han skrek inte utan låg och bökade i sin säng. Så jag råkade somna om, det råkade Sixten med... Martin väckte mig när det var dags för honom att gå upp, och frågade om jag inte skulle säga grattis.
"Grattis" mumlade jag fram, somnade om igen när Martin stuckit och vaknade igen halv åtta. Även denna gång inte av något skrik utan snarare prat. Men då gick jag in och hämtade in min lille prins till mig så låg vi och pratade innan vi gick upp och startade dagen!

Idag blir det till att förbereda för kvällens firande. Det är bara våra familjer som kommer, och Martins mormor, morfar och Håkan. Men det räcker för att vi ska bli 15 stycken (16 med Sixten) . Och då är det ändå 4 som inte kan komma... Vi ska också en sväng upp om Korsbackakyrkan och gratta Mark som tar studenten idag. Sedan hem och ta emot gästerna.

Ha en riktigt härlig fredag!

1 kommentar:

Carina sa...

Nämen Linda då!!! ;o)
Jaja, tror nog Martin överlever.
Ni får fira honom lite extra ikväll så blir han nog glad!! :o)
Ha det gott och trevlig helg!!
Kram