fredag 19 mars 2010

Var lade jag minnet?

Jag beklagade mig en gång nu innan Sixten föddes att jag glömmer så himla mycket. "Vänta bara" sade min kollega Cina, "värre blir det". Jag vägrade tro henne, tyvärr stämmer det.

Jag sorterade bland alla våra cd-skivor för några veckor sedan för att lägga undan en hel del innan vi har skaffat någon bra förvaring till dem. Däremot lät jag sju stycken vara kvar på nedanvåningen, dessa sju är nu puts väck...

För ett tag sedan köpte jag ett "magstöd" som ska vara bra för magopererade och snittade för att ge mage och rygg ett bra stöd. Detta stöd ligger nu... eh... ingen aning...

Min vårjacka som jag inte haft på ett år och betalade ganska mycket för hittade jag inte heller häromdagen. Letade som en besatt. Men efter några dagar återfanns den... i en garderob, otippat va?!?

Det konstigaste av allt som försvunnit är faktiskt min lergryta. Hur lätt är det att gömma en sån liksom? Har verkligen letat ihjäl mig efter denna gryta, men den är borta. Och då är det inte alltför länge sedan jag hade tag i den sist (strax efter jul).
Någon gång ska väl alla dessa saker komma till rätta, kanske när minnet gör det =)

Det är säkert fler saker jag gjort av med, men det kommer jag inte ihåg vad det är just nu... =)

Inga kommentarer: