onsdag 17 mars 2010

photoshopproblem....

Alla som är hejare på photoshop eller dator överhuvudtaget får gärna läsa följande och klura på mitt problem...
Helt plötsligt när jag redigerar bilder och sparar dem i photoshop (i .jpg-format) så skadas filerna.
De går att se dem i datorn, mailar jag dem till någon annan kan de öppna dem i sin dator, lägger jag ut dem på bloggen funkar de där också.
MEN
lägger jag dem på ett usb-minne för att sätta detta i skrivaren och skriva ut foto så står det på displayen i skrivaren att filen är skadad...
Det går inte heller att lägga in bilden på ett sd-minneskort, för där står också att filen är skadad, tittar man i kameran så står det okänd fil.
Efter mycket joxande har jag kommit fram till att photoshop är boven. Jag kan inte skriva ut foto direkt från datorn utan måste gå via USB eller minneskort, för annars skrivs det ut på en hel A4 och inte på litet 10x15 fotopapper...
Jag tror inte det går i alla fall, har en hp-photosmart, och enligt bruksanvisningen så går det inte...
Någon som vet vad problemet är?
Jag har återställt alla inställningar i photoshop utan resultat...
För alla er som inte är så insatta i detta:
Ursäkta det tråkiga inlägget, men detta har irriterat mig i flera dagar nu...

Inga kommentarer: