tisdag 23 mars 2010

Lite bilder...

Det är väl dags att lägga ut lite nya bilder på lillkillen. (Som om här inte finns många redan!)
Men han växer i en rasande fart, och för de som inte träffar honom så ofta vet jag att bilder regelbundet är uppskattat! På torsdag är det dags för BVC igen, vägning och mätning, se om han fortsätter växa i rasande fart, i så fall kommer vi att ha en jättebebis innan året är slut =)
I går testade jag också livet som "lattemorsa", då jag och Sixten var på fik tillsammans med Camilla och Tuva. Jag har varit på fik med Camilla och Malin en gång också, med Martin i krokarna som backup och Sixten skulle bli less på det, men han skötte sig exemplariskt då och så även i går!
I dag har Sofie och lilla Eddie varit på besök här. Eddie och Sixten var planerade till samma dag från början, men när det väl kom till kritan så blev Eddie nästan en hel månad äldre. Det är roligt med någon som har barn som nästan i samma ålder, det blir mycket barnsnack =) Mycket trevligt var det, blir nog en date till nästa vecka!



Gymet har blivit mer uppskattat nu, speciellt apan som hänger till vänster och som han tittar på gillar Sixten att smälla till, ibland kan han ligga där upp till en halvtimme och bara titta, prata och slå lite på apan...


På treveckors-kontrollen visade Sixten bland annat för BVC-sköterskan att han är stark i nacken, och hon tyckte vi kunde öva lite magläge. Han protesterar inte, men orkar inte hålla huvudet uppe så länge förrän han störtar med näsan före ner i kudden =)


Moster Camilla har en skön famn att sova i...


Anton vågade hålla för första gången i helgen, med hjälp av Martin...


Börjar minsann bli en liten tjockis...=)


Och så måste vi ju också stolt visa upp Sixtens första post han fått!
Avsändaren är Bella, som jag gick samma klass som på mellan och högstadiet.
Paketet innehöll ett par jättefina skor som nog passar Sixten perfekt till sommaren.
Stort tack för dessa =)



1 kommentar:

Bella sa...

Hoppas att Sixten med kommer tycka om dem! Jag trodde att de skulle vara lite stora men skorna var de minsta jag hittade, mor fick ta dem med sig från Pristina och posta dem från Sverige när hon kom hem igen. Tyckte lillkillen behövde ett par schyssta sneakers nu till våren! Kram