lördag 16 januari 2010

Storshopping och kakbak

I söndags tog vi en Malmötur och hämtade hem en massa saker som är nödvändiga för kommande tider. Det blev först en tur till Babyproffsen för att hämta ut ett gratispaket sponsrat av pampers (tror jag i alla fall), som innehöll en soptunna, gratisprover och en massa reklam...
Sedan körde vi vidare mot svågertorp och Babyland, där barnvagnen som vi beställde i oktober stod och väntade, snacka om lång beställningstid! Vi köpte även babyskydd med insats så man inte behöver spänna fast stolen varje gång utan bara "klicka" i den. Vi var även ute efter skötväska och babygym som vi shoppade. Sedan var bilen typ knökfull, och ändå var vi inte klara. Utan vi körde några hundra meter längre bort, till IKEA, för att shoppa lite till...








~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


I går hämtade jag Anton på dagis, utan lillasyster... det var en djup hemlighet, absolut inget som fick avslöjas, och donnan anade inget alls...
Anton och jag bakade kaka till kvällens kalas. Anton var ju sjuk i söndags så jag och Martin firade honom i går i stället.
Det blev en dinosauriekaka, bakad i en av formarna jag köpte i Florida och som jag faktiskt aldrig använt, så det var på tiden, tror jag gav hela 3 dollar för den... (typ 18:- med kursen som den var då)
Anton tyckte i alla fall det var väldigt roligt, kunde knappt bärga sig tills kakan var färdig i ugnen, sedan skulle man till på köpet vänta på att den skulle svalna, suck.... ;)


Kakan uttagen och upplagd


Anton fick äntligen börja dekorera, han fixade det hur bra som helst


Jag tog en avstickare till toaletten, tror ni han passade på att "kvalitetskontrollera" när jag var borta? Spana in grädden runt munnen =)



Dinosauriekaka á la Anton





1 kommentar:

Carina sa...

Så fin kaka Anton har gjort!!!
Och fina grjejer ni köpt.
Lycka till idag!!
Kram