tisdag 19 januari 2010

Pyssel...

Vi var och fyndade gardiner häromdagen. Jag tycker det är jättesvårt att hitta gardiner som är snygga och som passar in här, och helt plötsligt hittade vi hur många som helst!
Köpte till och med sex par extra gardiner så man kan variera sig lite, inte helt fel=)
Här är resultatet:

Vet dock inte om dessa känns lite "höstiga", köpte ett par lila också till detta fönstret, kan hända att det blir ett utbyte en rastlös dag...

Vardagsrummet fick dessa gardiner och försvann gjorde äntligen 2008- års julgardiner som sedan hängde kvar hela 2009... Igår var jag ute och shoppade och kompletterade med matchande kuddar till Martins stora besvikelse, han gillade de röda vi hade innan, jag tyckte inte riktigt att de passade nu, med lovar att plocka fram dem till jul...
Löparen köptes också, vet dock inte om jag är helt nöjd, tiden får utvisa...


_________________________________________________________


Lediga dagar kan också användas till att få stilla baksuget som så sakta har kommit tillbaka efter nästan 9 månaders frånvaro. I morse efter frukost satte jag igång att baka gaffelkakor, jag hade mani på att baka dessa när jag bodde hemma. Vilket har gjort att mina systrar (i alla fall Malin) har lite svårt för dessa kakor... Men det var faktiskt första gången jag bakade dessa på de åtta år jag bott hemifrån, goda blev de i alla fall, lika goda som förr ;)
Jag satte också igår en surdeg som jag har "matat" idag. I morgon blir det brödbak. Jag gillar att testbaka olika sorters bröd, och vill alltid hitta ett recept på bröd som gör hembakade bröd ätbara och inte totaltorra efter första dygnet. Detta surdegsrecept fick jag av familjen Bengtsson/ Christensson i julklapp.

I skålen står surdegen och gottar till sig, i förgrunden syns de fantastiska gaffelkakorna=)

1 kommentar:

Carina sa...

Oj va du fixar!!
Eftersom det inte va nåt allvarligt med lilla fröken så tror jag att vi behöver komma utanför dörRen imorgon. Kanske skulle ta en promenad bort till dig? Är du hemma imorgon onsdag?
Kram