onsdag 20 januari 2010

Dagens bakning

Idag blev det testbak av franskt lantbröd, gjort på rågsurdeg.
Det blev faktiskt riktigt gott, väldigt "tungt" och mättande. Som tur var när man bakar med surdeg går ju inte hela alltet åt, eftersom jag lovat familjen Bengtsson/ Christensson smakprov!



Hungrig deg, till vänster, nymatad och på jäsning till höger



Före och efter ugnen =)


________________________________________________



Jag fick i eftermiddags besök av Carina och Stella. Så jag passade på att testbaka en lättlagad viktväktarkaka när jag ändå hade ugnen igång. Den blev faktiskt väldigt saftig och god! Dessutom fick jag en ursäkt att använda min hjärtspringform som jag köpte i somras =)
Stella passade på att inspektera babygymet, och det verkade som om vi gjort ett bra köp!

1 kommentar:

Carina sa...

Mmmmm! Det va väldigt gott. Tack för fikat!!
Kram kram