söndag 10 januari 2010

Sex år går fort...


För exakt sex år sedan var det lördag, och jag låg och sov i min lägenhet mitt i centrala Kävlinge när telefonen ringde. Det var Camilla som ringde och väckte mig och berättade att jag äntligen blivit moster! Nästan tre veckor över tiden hade han äntligen bestämt sig för att komma till världen, den första pojken i Bengtsson-släkten på 32 år. Pojken som skulle heta Anton, Oscar eller Philip, till sist bestämdes det att det blev en Anton. Det känns som om det inte är så himla länge sedan, men just idag fyller ju denna "lilla" kille 6 år, och ska börja skolan till hösten, och snart är det Camillas tur att bli moster i stället, förhoppningsvis inte tre veckor över tiden, men eftersom både jag och Martin nästan var lika sena med att komma så ska man nog inte förvänta sig något annat =)
Tyvärr hade Anton, killen som älskar kalas och gäster, feber natten till idag. Så vi ska fira honom senare i veckan i stället.

Inga kommentarer: