söndag 31 januari 2010

Fågelmysteriet löst!

Det syntes ju inte alls på fotot från mobilen så jag tog med min riktiga kamera på promenad dagen efter istället. En riktigt fin vinterdag med strålande sol, och fåglarna var kvar nu med. Fick lite bättre bilder då.


Men innan jag tagit mig för att lägga över bilderna på datorn begav sig pappa (som är väldigt mycket bättre på fåglar än mig) också ut på promenad, och ringde nerifrån skogen för att berätta att där fanns både Skarv och Häger. De fåglarna jag fokuserat på heter dock Skarv (aldrig hört talas om!) han berättade också att de inte badade, de fiskade mört... Jag kollade upp på nätet och visst ser det ut som Skarv alltid. Så nu har man lärt sig det! Tack för det pappa =)
Passade även på att ta lite vinterbilder när jag ändå hade kameran med för en gångs skull...




1 kommentar:

Bella sa...

Kallas även för "ålakråkor" på skånska har jag fått lära mig. Följer er med spänning! Kram