onsdag 6 augusti 2008

Tomat + kanel = sant!

Så har man jobbat mer än halva sin första vecka, och man är inne i lunken igen. Men lite tröttare är man allt, det har inte varit några problem att somna dessa kvällar =)

Jag och Martin är också inne på en nyttigare bana, och mina kolleger höll på att storkna igår när jag berättade att jag skulle hem och göra tomatsoppa... med kanel i...
Men den är faktiskt jättegod!

1 hackad gul lök fräses i lite olja,
sedan häller man i
1 burk passerade tomater,
1 tsk kanel
1 buljong (jag tog vitlök & persilja)
0.5 l vatten
0.5 dl röda linser (sköljda)

Sedan fick allt koka på svag värme i en kvart,
avsmakning med lite salt & peppar.

Till det stekte jag kycklingfiléer i små bitar och lade i soppan... mums!
Martin tyckte den var jättegod och sade att vi måste absolut frysa in det som blev över.
Och ni som känner Martin kan ju gissa hur mycket vi frös in...=)

Inga kommentarer: