torsdag 14 augusti 2008

Blött värre...

Vädret hade lite dålig timing idag. Eller vad sägs om att sitta ute med 15 barn. Allas matsäck är uppackad och håller som bäst på att förtäras. Solen sken och vårt största problem dittills var några envisa getingar. Då helt plötsligt var det som att öppna en kran. Himlen blev kolsvart och regnet fullkomligt vräkte ner. Och det tog ju ett tag att plocka ihop all mat, och springa till en närliggande byggnad där taket stack ut en bit. Vi var i Malmö så vi kunde inte gå in någonstans heller. Dyngsur var man i alla fall. När jag 1.5 timme senare skulle ta upp min mobil som låg i min byxficka som var under en fleecetröja som var under min regnjacka så droppade det från telefonen... Det talar lite för hur dyngsur man var. Ytterligare en timme senare var vi tillbaka på förskolan. Då var det bara att inse att jag hade tre timmar till innan jag fick komma hem... Väl hemma, fortfarande blöt och trött och hungrig (eftersom all matsäck inte hanns äta upp) bytte jag om och blev sedan kommenderad till soffan och Martin kom in med en god räckmacka till mig. Mmm...! Inte helt fel! Nu ska jag bara slappa resten av kvällen. Känner på mig att det nog inte tar lång tid att somna ikväll =)

Inga kommentarer: