söndag 23 januari 2011

Mammas duktiga kille!

Jag skrev för något inlägg sedan att Sixten helst skulle ta sina första steg innan jag börjar jobba så jag inte missar det hela. Och igår efter frukost hände det, han tog två steg mellan mig och Martin! Helt chockad, och glad, blev jag, Martin skrattade mest åt min min! Vår duktiga stora lilla skrutt! Givetvis skulle vi försöka igen, men det kunde vi glömma. Ställde vi honom på golvet så satte han sig ner direkt och kröp. Men lite senare på kvällen visade han sina färdigheter igen, dock bara med ett steg, men ändå :-)
Annars har det stått en del tårtbak på schemat i helgen för min del. Hannah Montana och Pingu är denna helgens tema, mer om dem får ni se på min bakblogg de närmsta dagarna. Martin och Sixten var iväg hela förmiddagen igår, och sedan kom Martins syster Malin på besök för att umgås lite med Sixten. Min syster Malin går fortfarande med bebis i istället för utanför magen. Hon har nu slått mitt rekord, jag gick ju "bara" 16 dagar över tiden, Malin är på dag 17 nu... Vet att många går in här varje dag för att se om det kommit någon bebis, och jag lovar att uppdatera så snart det händer, vilket måste hända inom de närmsta dagarna ;-) nu ska jag och Sixten strax bege oss till Carina och Stella och träffa massa andra mammor och busungar! Stellas och Sixtens pappor är i Tyskland och shoppar idag, så nu har vi snart vissa förråd välfyllda igen :-) BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: