måndag 3 januari 2011

Lek i kylan


Vi tog en förmiddagspromenad i kylan tidigare i dag. När vi var på väg hem gick vi förbi lekplatsen, och Sixten fick gunga några gung. Vi var helt ensamma där, inte så konstigt kanske med tanke på att det var tio grader kallt, inget som bekom herrn vilket ni kanske ser på bilden :-)
Han har återhämtat sig efter vakan på nyår. Nyårsdagen började ju sådär. Han hade kräkt och bajsat ner sängen, efter att inte ha sovit så många timmar. Så vi tog in honom till oss efter byte av pyamas, tänkte att killen nog behövde sova lite till. Och han somnade nästan.. Satte sig upp och kastade sig ner i sängen igen... Med nacken mitt på min näsa.. Fy för vad ont det gjorde!! Blodet rann och tårarna rann. Sixten blev rädd och ledsen, och Martin gick upp med honom och jag lade mig i sängen igen och lät världen snurra färdigt. Sen var det tre ganska trötta människor på Asgatan 6. På eftermiddagen tog vi tre timmars middagsvila, sen var man i fas igen :-) BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

2 kommentarer:

Sara sa...

Uch vilken olycka. För några månader sen petade Edwin sitt lilla finger i mitt öga. Jisses vad de svullnade upp....

Carina sa...

Oj, blev Sigge magsjuk oxå? Hoppas inte Stella smittade honom, fast det måste ju gått väldigt fort isåfall. Han kräkte ju på nyårskvällen oxå... Hmm.. Hoppas att det är bra nu iallafall!!
Kram