onsdag 1 april 2009

Helgen som gick..

...hände det grejor på Asagatan!
Min morbror Tommy (eller mosters sambo om man nu ska vara petnoga) kom i lördags med sin kranbil och hjälpte oss att "ta bort" en gran och flytta lekstugan hem till Anton och Alva. Väldigt smidigt med en så bil som har en så pass lång "arm" att den når in på baksidan i trädgården.
Tommy har nyss anlänt och Anton, pappa Alva och Camilla spanar in det hela.

Trädet fick åka först syns inte så bra på bilden, men Göran har klättrat upp i granen för att fästa en stropp för att trädet skulle kunna lyftas.

Han lyckades med sitt uppdrag och strax därefter svävade granen iväg, Anton tyckte det var väldigt spännande. Vår stackars granne som bor i huset man kan skymta med gul gavel, låg i sin säng och tittade ut och såg helt plötsligt en gran lyfta och sväva iväg, han kom ut ganska fort för att kolla vad som stod på=)

Sen var det dags för lekstugan att få en flygtur...
Såg aningens vanskligt ut till en början...

...men till sist svävade den också fint över hustaket. Med två (i alla fall en men jag tror inte Martin var helt lugn heller!) oroliga husägare som bevakade det hela. En tanke for igenom mitt huvud om min drulleförsäkring hade täckt om man tappat en lekstuga på taket, detta slapp jag dock bevittna. Tommy var supersäker med sin kranbil =)

När sedan lekstugan åkte vidare till sitt nya hem var det dags för mig att ta mig an den åttondelen oxe vi fått dagen innan. Merparten styckade vi och frös in i fredagskväll, men det var lite(?) kött kvar att mala. Innan jag började mala så frysen ut så här:

Hyfsat välpackad =)

och detta hade jag då kvar som också skulle frysas in:

Men det gick! Så nu har vi kött så vi klara oss en låååång tid framöver! Lyxigt värre!

Men lördagen var inte slut där, på kvällen åkte vi till mormor och morfar och firade morfar som nyss fyllt 86 år. God mat från Ingelsta Kalkon blev det, och man började känna sig lagom trött när klockan närmade sig halv tio och vi körde hem. Men det var ju fotboll på tv så det gick ju inte att gå och lägga sig då... Jag som aldrig brukar somna på soffan vaknade när matchen var slut...

Söndagen blev lite lungare för min del med en massa trädgårdspyssel och pluggande. En ny kurs har precis börjat och jag försöker lära mig hur man använder Adobes InDesign. Ett väldigt bra program, nu väntar jag bara på böckerna jag beställt så man kan bli riktigt vass på det!

2 kommentarer:

Bella sa...

Hej Linda!
Snubblade över din blogg via facebook har nu läsa hela 2009 och stora delar av 2008. Du skriver verkligen jättrevligt! Jag hoppas allt är bra med er och att vi kan ses snart! Kram Bella

Carina sa...

OJ!!! Ser läskigt ut. Förstår om du va nervös! Och att Anton tyckte det va häftigt. :) Vi får ses snart igen. Ha det gott! Kram kram