måndag 13 april 2009

Glad Påsk!

Ett härligare påskväder än det vi haft kan man ju knappast ha!
Långfredagen firade vi genom att fixa och dona på Asagatan 6.
Martin tog sig an golvet i vårt kontor/ gästrum, och jag gick ut och grävde/ högg och svor vid vår gigantiska stubbe som blev kvar efter trädfällningen för några helger sedan. En rätt bra fördelning trots allt eftersom jag fick vara ute i fina vädret!

På kvällen åkte jag hem till mamma och pappa och firade lite påsk, till och med påskharen hade varit på besök =)



Anton och Alva var fina påskkärringar, och det blev mycket och god mat och man var väldigt mätt när man cyklade hemåt på kvällen.
















På påskafton hade vi gäster på kvällen. Carina, Henrik, Lotta, Jonas, Magnus och Sara. Så det blev en del matlagning på dagen, men vi hann med en sväng på Center Syd också för lite shopping=) En sjal, ett par jeans och en tröja för min del, ett par jeans och en tröja till Martin.
Vid sextiden kom gästerna och det blev även denna kväll mycket mat och trevligt sällskap!

På påskdagen blev det återigen mycket trädgårdsarbete och golvläggning. Vi har kommit riktigt långt i rummet nu, och det känns verkligen att det går på rätt håll nu =)
På kvällen tog vi vars en långrunda, jag gick 1.5 timme och Martin sprang med Jonas.

Annandag Påsk ringde klockan 6.00 och vi begav oss till mitt jobb där Martin och Kajas man Lennart byggde ett fint bollplank. Det är väl snällt att man fixar jobb till sina käraste även på lediga dagar =)
Det hela gick väldigt smidigt och vi var färdiga strax efter lunch. Då hade Anton och Alva också anlänt och Anton åkte med Martin hem med jag promenerade hem med Alva i vagnen. Något vidare sällskap var hon däremot inte eftersom hon slocknade efter bara en liten bit.
Väl hemma kom pappa med lite verktyg och gav sig på stubben han med. Det går framåt med det är mycket att kämpa med. Martin och pappa kämpade och slet medan jag och Anton sådde lite fröer, som så småningom ska flytta till vårt trädgårdsland... när det är ett trädgårdsland och inte stubbland.... Det blir nog väldigt bra när det är klart!




Inga kommentarer: