måndag 2 juni 2008

Sista arbetet inlämnat!

Examinationsuppgiften i Montessori skall vara inlämnad ikväll senast 23.55, klockan är nu 22.07 så jag har ju gott om tid =)

Varför är det så att man lyckas vara ute i sista minuten alltid?
Kan ju ärligt säga att när jag cyklade hem klockan halv sex ikväll var jag inte så värst sugen på att sitta inne och plugga hela kvällen.
Det var då jag kom på att det i detta huset finns både laptop kopplad till trådlöst nätverk och förlängningssladd ut till trädgården, resultatet blev detta:

Nu var det helt plötsligt inte lika jobbigt längre! I skålen bredvid datorn finns nyplockade rädisor, mmm! och efter en och en halv timmes intensivt skrivande och knaprande på rädisor var jag nästan klar och tog då en timmes härlig promenad ner mot skogen. Denna bilden tog jag nere vid ån, rätt bra bilder man får med mobilkameran ändå!
Nu när sista arbetet är inlämnat återstår bara en träff till med montessorigänget, det är på onsdag. Kursen i datorer och nätverk blev jag klar med redan i maj, och nu är baskursen också klar som jag avlsutade förra veckan,
så från och med onsdag är det sommarlov som gäller! I alla fall från studierna, jag jobbar ju också =)

Inga kommentarer: