söndag 8 juni 2008

Lat söndag

En härligt sommarvarm dag har det varit idag, och jag har slitit riktigt ordentligt på solstolen idag =)
Vaknade klockan åtta, gick upp bakade filmjölksbröd som är så himla gott och enkelt att baka, bara röra ihop och in i ugnen!
Medan brödet gräddades passade jag på att diska efter gårdagen, vattna ute och inne och städa lite.
Camilla och Henrik var här och hade med sig två spel, som vanligt var det killarna mot tjejerna och killarna åkte på storstryk!! Vi vann rubbet!
Jag testade två nya maträtter igår med, gjorde förätt i form av gräslökspannacotta, ett tips jag fick av mina kurskollegor från Staffanstorp. Tack för det tipset! Gott blev det tillsammans med rödlök, matjesill och rom.
Efterrätten blev också en test:
Blåbärscheescake, recept á la Leila Lindholm, riktigt god blev den!

Till huvudrätt blev det grillade rådjursspett, hade en skinka och en filé kvar i frysen som vi tillagade på, en favorit i repris för vår del, och också det sista av det rådjuret.

Efter dagens frukost landade jag i solstolen med en bra bok och ett stort glas isvatten. När det blev för varmt hoppade jag i poolen och plaskade runt lite där. Ett allmänt skönt sätt att tillbringa några söndagstimmar på =)
Vid lunchtid fick vi besök av hela familjen Bengtsson/ Christensson + en stor sköldpadda som nu huserar i vår pool! De kom hem från Kreta i natt/ morse, bruna och granna, och med en tax-free påse med en massa spännande som Martin beställt. Han beställde när jag var på kurs, och skulle överraska mig, och faktiskt lyckades han med att inte avslöja något, det där med att hålla hemlisar är inte hans starka sida annars =)
Följande fick jag:
En parfym - Laura Biagiotti,
En bodylotion - Laura Biagiotti
En bodylotion - Hugo Boss "femme"
En ask innehållande massa smink från Clinique
Trevligt trevligt!

Anton hade lärt sig simma på Kreta, eller i alla fall ta sig fram i vattnet utan att nudda botten. Han bevisade det här hemma, klarade av 16 meter, imponerande!
Här har han avverkat drygt åtta meter...
Alva har också blivit en riktig badare, dock var hon lite skeptisk till vår pool, väldigt djup och kallare än den på Kreta...

Nu sussar nog båda barnen snart gott i sina sängar, då ska jag och Camilla passa på att ta Kävlingerundan, kan behöva röra på mig lite nu efter en lat (men ganska skön!) dag som denna!

Inga kommentarer: