tisdag 3 juni 2008

Bladlössen vs Linda 1-0

Idag när jag kom hem och tog den vanliga rundan i trädgården såg jag att mitt citronträd blivit attackerat av bladlöss, miljoner av bladlöss i hela trädet... grr...
Massor med löss på knopparna...

Det enda rätta göra var att ringa mamma om råd. Hon hade kokat ihop något från ett recept som hon fått av sin mamma... Så jag fick lite av det hopkoket och nu har trädet fått sig en dusch, nu återstår bara att se om de små rackarna ger sig!

Att bege mig till mamma och pappa visade sig vara ett bra val, förutom bladlössmedel fick jag middag, en tomatplanta och en fin betongplatta som mamma gjort. Jag placerade den vid dammen så länge, får se om den ska ligga kvar där eller om jag hittar en bättre plats sen.

Trädgårdsplattan, med ett löv i.

När vi satt och åt kom småfåglarna, de är verkligen tama
och hoppar runt fötterna på en!

Blivande vindruvor... som trivs vid poolen!

En ros hade också slått ut i trädgården i dag!



1 kommentar:

Agneta sa...

Hej Linda, hoppas att hopkoket fungerade på dina löss. Nu ska jag se om ett annat hopkok fungerar på liljebaggar. Det ska vara en blandning av vatten och tabasco.
Kram