måndag 2 juni 2008

Årets första dopp!

Ett härligt väder har det varit i helgen och i går lyste flitens lampa på Asagatan 6.
Tomaterna och gurkorna fick äntligen planteras ut, hoppas bara de trivs på sina platser!
Fikonträdet planterades om och citronträdet fick gödning.
På de fem dagarna jag var borta har det hänt hur mycket som helst i trädgården!
Rhododendronen stod i full blom!

Citronerna har växt så det knakar!
Blommorna i dammen blommar, syns kanske lite dåligt,
de står till vänster om stenen!
Pionen blommar snart, det var knappt knoppar
på den när jag åkte!

Ogräsrensning och dammsugning av poolen hanns också med, och medan jag var flitigt där ute passade Martin på att städa uterummet (som under vinterns renorvering använts som lager!) och sätta upp en garderob i tvättstugan. Blev riktigt bra!
Vi samlade också ihop alla tomglas och papper och körde iväg och slängde det.
Klockan halv fyra tyckte jag att jag var väl förtjänt ett dopp i poolen, så så blev det. Årets första dopp!
Jag lade mig på en luftmadrass och låg och guppade runt i poolen, med radion i bakgrunden och solen gassande i ansiktet, härligt! Så härligt att jag somnade och vaknade en timme senare...
Och ja, solen tar även mellan halv fyra och halv fem på eftermiddagen. Då är det inte smart att somna med ena handen på benet, vilket jag gjorde... Nu har jag en vit hand på mitt annars brunbrända ben...!
Förutom allt utearbete hanns det även med att baka frukostmuffins med marmelad och parmesan. Och att både fixa kvällsmaten och göra en rådjurslasagne som ska ätas ikväll, bara att stoppa in i ugnen när man kommer hem, skönt att ha det färdigt när man jobbar länge!

Inga kommentarer: