måndag 9 juni 2008

Mera blommor!

Måndag igen, solen lyser och himlen är blå!
Denna veckan händer det mycket på jobbfronten, bland annat öppet hus och avslutning för våra blivande skolbarn. Detta betyder också att Linda idag bakat 14 rulltårtor, så nu kan jag det i sömnen med tror jag =)

Lite foto från trädgården har jag också hunnit knäppa idag:

Närmst syns Änglapelargonen,
den till vänster har jag glömt namnet på, kanske kommer
mamma ihåg?!?


De gula rosorna har börjat slå ut...


...och även de vita


Chiliplantor som jag fick av Camilla S, står nu och gottar
sig på den varmaste fönsterbänken


Tog också ett foto rakt upp i hängbjörken, som ger härligt med skugga,
det är nästan som ett rum där inne.

4 kommentarer:

Camilla sa...

VI är bäst!!! Killarna kommer alltid få stryk av oss!!! =)
Den andra sorten av chilli är verkligen en seg liten stackare... men den kommer så smått. Kommer över med den så fort den växt på sig lite.
Vi åkte motorcykel till jobbet imorse (henke jobbar i malmö just nu), jag frös i två timmar efteråt...
Kramis ses snart igen!

Anonym sa...

kolla in bloggen www.lindasover.bloggisbloggis.se
Den ska va sjuuuuukt bra !!!
Tydligen martin som gjort den ?!

// Babysister

Anonym sa...

Hej Linda pelargonian heter: Blue Wonder.
/Kram Mamma

Agneta sa...

Hej Linda din pelargonia heter Blue Wonder, Kram Mamma