måndag 10 september 2012

Måndagstrött

Jag brukar vara som piggast och ha mest energi i början av veckan, men det gäller verkligen inte för Sixten.
Idag efter middagen gick han och jag ut i trädgården och rensade upp lite. Solen sken och Sixten hjälpte gladeligen till att slänga pinnar i tunnan.


Sen helt plötsligt blev han arg för något, och lade sig på rygg i gräset och skrek och surade ett tag. När denna procedur upprepats typ 1000 gånger insåg jag att det nog var dags att gå in och ta på pyjamasen och stoppa Sixten i säng. Detta mottogs givetvis med ytterligare ett vrål och kastande på marken, klockan var då ca 18.20.
När vi väl kommit in och låg i sängen och läste saga öppnade sig himlen och värsta åskskuren kom. Himlen som var klarblå precis, jag hängde inte med där riktigt! Sixten som inte är helt hundra med alla ord än frågade mig om det var "tröska" ute :-)
Men skuren försvann lika fort igen, och det tog inte många minuter innan lillprinsen sov djupt.

Inga kommentarer: