tisdag 18 september 2012

Brakfrukost?




Jag är verkligen ingen pigg människa på morgonen, och att träna före frukost har aldrig gett några direkta resultat. Jag är så sjukt trött och har ingen energi alls. Denna terminen har jag börjat cykla också, och vägen in är inte rolig. I början hade jag i princip ingen kraft alls. Men jag listade ut ganska snabbt att hemligheten låg i frukosten, att jag behövde äta mer helt enkelt, så den experimenterar jag med en hel del. Är proppmätt när jag går från frukostbordet, och ändå kurrar magen när jag kommer fram till jobbet, och en yoghurt intas före första lektionen..
Så här såg i alla fall dagens frukost ut:
Fiberhavregrynsgröt med hallon, linfrö och mjölk
1 rågmacka med ost och skinka
Blodgrapefrukt
Te
Vitaminbrus
Vatten

Det funkade ganska bra, sen att det var motvind när jag väl kom igång hjälpte kanske inte till så mycket ;-)

1 kommentar:

Carina sa...

Ser gott ut! Vad duktig du är som cyklar till jobbet. :o)