måndag 7 november 2011

Vardag igen

Så var lovet över igen, lika snabbt som det kom. Jag gissar att vi knappt hinner blinka så är jullovet här istället.. 
Projektet att sortera och framkalla bilder har jag inte riktigt hunnit slutföra än. Som några av er vet tycker jag ju om att ta foto, och gärna många på samma gång för att försäkra sig om att något blir bra, och då blir det ju några stycken...



 Fotona i detta inlägget kommer från några helger sedan när vi var hos Malin och Peter vid Ringsjön. En härlig höstdag, men strålande sol. Efter lite letande hittade vi också äntligen lite hungriga ankor som ville ha brödet vi hade med oss!

Sixten älskar ankor, och en vecka utan att ha varit hos ankorna hade han nog beskrivit som en dålig vecka :-) 
Sixten är verkligen inne i den perioden som man säger att det händer nya saker hela tiden. Nya ord bara ploppar fram hela tiden. Förra veckan var det mycket som var "pitigt" (skitigt). Allt var skitigt. Såg han en prick på golvet skulle vi hämta dammsugaren. 
Hans napp trillade i golvet en gång, "pitig" sade han och gick bort till tvättmaskinen och kastade in den där...



 Annat som är populärt att säga för tillfället är "Putick" (Patrik) "mök" (mjölk) "kokodiii" (krokodil) och så min favorit "ba boo" (love you) Det tar nog inte lång tid innan han fattar hur han ska använda "ba boo" för att få sin mamma att vekna och ge honom det han vill ha :-)



 Jag fick också tummarna loss förra veckan att beställa en ny dator, så snart har jag förhoppningsvis en ny fin dator som kan tänka snabbt även när man kör tunga bildbehandlingsprogram. Kan ju säga att jag har saknat det sedan den förra tacklade av :-)


 Nu ska jag fortsätta gräva, radera och redigera bilder. Sen är det dags att gå och lägga sig, i morgon är det jobb och sockerblommor som står på schemat. Där emellan lite mys med en viss liten kille :-)
Trevlig kväll!

Har förresten ändrat banner på bloggen. Är det bara i denna dator modell mini som den ser galet stor ut, eller är det så i alla?

Inga kommentarer: