torsdag 3 november 2011

En tur till Malmö

Vilken härlig och händelserik dag vi haft idag!
Den började med att Sixten kom in till mig halv sju i morse och gosade ner sig i min säng, och det dröjde inte många minuter innan vi snarkade ikapp båda två, tätt intill varandra,sådär mysigt som det bara kan bli! Halv nio slog vi upp ögonen igen och kände oss laddade för att starta dagen!
En tur till Malmö stod på schemat, dels för att hämta ut lite tårtgrejer som var beställt, och dels för att leka på lekplatsen vid Turning Torso och luncha i Västra hamnen. Jag ringer Camilla och bestämmer att jag hämtar ett av hennes stora barn halv tio för att vara sällskap till Sixten i bilen.
Fem minuter senare kommer jag på att det är drop-in frukost på dagis som vi ju också skulle hinna med. Så det blev snabba ryck, och en kvart senare sitter i i bilen, ganska imponerad själv faktiskt hur
snabb jag var och ändå nästan kom ihåg allt. Nästan, jag glömde vagnen vilket kanske inte var det smartaste... Men men, Sixtens mamma och moster fick träna sina muskler lite...
En snabb visit på dagis och cirka tjugo minuter försenade hämtar vi Alva och kör mot Malmö. Först in och hämta ut paket vid Nobelvägen, och sedan mot andra hållet, dvs. Västra hamnen. Den lekplatsen var väldigt uppskattad, och Sixten fick titta på grävmaskin, lastbil och gunga - samtidigt! Vilken lycka!



Kan det vara höjdpunkten på dagen enligt Sixten?!?
Sedan blev det en promenad mot vattnet och vi landade på Vespa efter ett tag. På dagens fanns det en laxpasta med räkor som verkade väldigt god. Men jag tänkte att Sixten tycker ju så mycket om skinka har varit väldigt glad för pizza när han och Martin har bakat det hemma så jag gjorde mig till och beställde en pizza till oss att dela på istället. Camilla däremot beställde den goda pastan så jag kunde ju smaka av henne ;-) när pizzorna kommer in så ratar Sixten den totalt (ska man nånsin förstå sig på sina barn helt och hållet?!?) och tigger istället till sig pasta (som var jättegod!) av Camilla. Camilla kommer dock på efter några tuggor att hon inte riktigt tålde denna pasta, så hon bytte villigt med Sixten. Så han åt pasta och jag och Camilla delade en pizza...






I bilen hem sen var Anton sällskap, men Sixten somnade som en klubbad Oxe och var inte så sällskaplig själv.
Nu ikväll har mamma och pappa varit här och fikat. Sixten härjade runt som vanligt och när han satt i soffan mellan mamma och pappa tyckte de att han var väldigt varm. Jodå, ungefär 39.1 grader varm var han visst. Så det blev en liten Iprensup till honom och vi håller tummarna för att det inte är långvarigt.. Nu på kvällen har jag testat mitt nya blomverktyg och gjort lite sockergerberor. Pilligt men roligt!



Nu har jag stupat i säng, i morgon har vi inte riktigt lika mycket på schemat... Tror jag...:-)

Inga kommentarer: