lördag 10 april 2010

Barnlediga

I dag har Sixten blivit passad för första gången under en en längre tid.
Martins mamma erbjöd sig att ta hand om honom om i ville åka och shoppa eller nåt i helgen, egentligen skulle vi åkt till Padde men det får bli i veckan i stället. Vi behövde fixa lite annat i stället, och nu blev det utan bebis. Lite konstigt kändes det, men Sixten hade det hur bra som helst hos sin farmor, och hans föräldrar fick en tur till Nova med shopping och middag och behövde bara bry sig om sig själva. Det blev dock inte så mycket handlat, mer tittat. En sladd var det enda vi kom hem med. En systemkamera är vi också sugna på, och en ny tv. Martin är mer inne på tv:n och jag är mest inne på kameran, och nu tror jag äntligen jag bestämt mig. Det lutar starkt åt en nikon d3000 med två olika objektiv.

Efter mycket farande fram och tillbaka hela dagen landade vi till slut i soffan hemma, och här sitter vi nu. Paus i El classico på tv:n, Barcelona leder än så länge, jag bloggar och Sixten och Martin ligger i soffan och myser (hört den för eller?!?) Nu ska jag snart göra mig redo för sängen. I morgon står det kalas på schemat. Martins nästkusin Sebastian fyller år, och Sixten ska för första gången träffa släkten på Nilsson-sidan!

Inga kommentarer: