söndag 2 november 2008

Tentadramatik....

Klockan 8.00 gick jag upp i morse för att få i mig frukost och läsa igenom det sista innan det var dags. Reflekterade också över hur smidigt det är att ha tenta över nätet. Man kan se ut precis hur man vill. Jag drog på mig en t-shirt när jag gick upp, drog ett par raggsockar på fötterna, grå fula mjukisbyxor och en tjocktröja som har hängt med de senaste tio åren typ... Håret stod åt lite alla håll och kanter men det var ju skit samma...
Det var inte den lättaste tenat, och när det återstod sju minuter kände jag mig nöjd och klar, och skulle bara skicka in den. Då hände det där som abslout inte fick hända.... internetanslutningen upphörde helt plötsligt...
Jag ringde till mamma och pappa och förklarade med lite halvt panik i rösten vad som hänt, och att de skulle starta datorn för jag kom NU!
Kastade mig i bilen, körde till mamma och pappa och tackade för att traflikpoliserna höll sig borta från Furulund idag. Slirade in utanför huset. Av bilen och sprang mot huset. Där stod mamma med dörren öppen. Möttes i hallen av två lyckliga syskonbarn som hade massor att visa och berätta men blev stoppade av sin morfar och pappa som förklarade att Linda inte riktigt hade tid just då. Sprang in i datorrummet där datorn var på och webbläsaren öppen, lämnade in arbetet 12.00 prick.
Sedan kunde jag pustade ut, tittade på Antons nya bilbana och Alvas nya Skrållandocka innan jag körde hem igen.
Där möttes jag av Martin som tittade på mig, uppifrån och ner och sade "Körde du iväg när du så ut sådär?!?"
Jaja, tentan blev inlämnad i alla fall =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vilken tur att du hann få in tentan i tid!!!
Snygg klippning av håret oxå förresten!! :)
Ses imorgon, vid 18. Men henke och Martin ska nog träna idag så dom kan bestämma tid.
Kram carina