lördag 1 november 2008

Lördagsplaner

Har ägnat hela (vakna delen av) morgonen åt att plugga. Har tenta i morgon bitti...
I boken har jag just läst om typografi, och där står bland annat:
"Latinen uppfanns av gudinnan Latona. Känner du icke till detta språk, är du beklagansvärd och otjänlig att beträda mången viktig förtroendepost."
... ok...vidare kan man också läsa om Horungar, som står stort som rubrik. Något man reagerar på i en lärobok? ehh. Ja!
En horunge är i alla fall en typografisk term som står för rader som hamnat lite olyckligt för sig själva. Så klart...vad skulle det annars vara?

Nu ska jag snart dyka in i duschen och sedan är det lördagsfika hos mamma och pappa. Efter det ska de, Martin, Göran, min morbror och några till på Whiskyprovning på Ven. Detta fick Tommy i 50 års present i somras av oss allihop, men vi som inte är några fan av whisky valde att stanna hemma...

Själv ska jag, mina systrar och syskonbarn ha lite lördagsmys och Halloweenfirande.
Anton älskar allt med spöken och läskigheter, Alva hatar det. Kan bli en spännande kväll =)

Inga kommentarer: