lördag 4 oktober 2008

Nu är Tina och Tage i jorden....

Tina och Tage är inga andra än mina nyinköpta Kiwiplantor. Köpte dom av Åke Truedsson som tagit dem till Sverige och döpt dem till Tina och Tage, en hon- och en hanplanta behövs för att få frukt. Dessa två planterades i alla fall idag. Jag har också höststädat trädgården lite, tagit in lite blommor och kryddor som inte bör stå ute under nästa veckas utlovade frostnatt, har också satt in citronträdet i uterummet för att så småningom ta in det i huset, och hoppas på att alla (mer än 50!) citroner fortsätter att växa här inne.
Gått har jag också gjort idag, vi stegtävlar ju med jobbet. Och igår när jag registerade mina steg såg jag att vårt lag ledde över alla 2390 lag som är med! Mitt snitt är 23000 cirka per dag. Idag promenerade jag från Lödde och hem, inte så långt som man kan tro, en timme drygt tog det.

Nu i kväll är det kanelbullebak som gäller. Det är ju kanelbullens dag, och är man som jag, tokig i kanelbullar måste ju detta firas!

Trevlig lördagkväll på er!

Inga kommentarer: