onsdag 1 september 2010

Sovmorgon eller inte?!?

Trodde inte det fanns olika varianter av det men har kommit på att det nog är så. Den senare tiden har Sixten tagit för vana att vakna vid sex, äta välling och sedan somna om till åtta ungefär. Det ser jag som sovmorgon, för klockan åtta är man utsövd, och jag brukar sova i alla fall klockan elva, så det blir sju timmars sömn innan det är dags att gå upp och värma mat. I morse försov Sixten sig och vaknade inte förrän klockan var nästan sju. Och eftersom det bara var minuter kvar tills Martin skulle upp så tog han matningen, vilket han annars aldrig gör under veckorna. Eftersom han jobbar och jag ändå oftast får sova om nätterna så tar jag nästan alltid matningen. Och även om jag visste att Sixten inte skulle somna om eftersom han sov en timme extra (han har en magisk gräns där, efter sex så somnar han inte om, och antingen vaknar han sex eller sju) så kändes det som om jag fått sovmorgon från tidiga passet. Ja så kan det vara, lite svamligt jag vet. Och *peppar peppar* så verkar tandsprickning och förkylning vara över för denna gången, så jag hoppas jag har en god natts sömn framför mig. Är lite seg i benen nu, startade dagen med Kävlingerundan och avslutade dagen med att springa. Så några timmars vila för benorna gör nog susen! God natt :-)

Inga kommentarer: