måndag 20 september 2010

Antiklimax


Jag tror på att man mår bäst av en dos frisk luft varje dag, så vi försöker komma ut med Sixten minst en gång om dagen i ut och skur. Eftersom han älskar att vara ute och bara åla runt på marken så drog jag på honom massa kläder i dag för en utevistelse i regnet. Sixten som hatar det där med att klä på sig skrek och ålade sig igenom påklädning av tjocktröja, skor, jacka, regnbyxor, vantar och mössa. När väl allt var på och jag öppnade dörren ut sken han upp och kröp ut direkt medan jag tog på min mundering. Fleece och regnkläder, mössa och vantar för min del med, jag tänkte minsann inte gå hem bara för att jag frös i alla fall! Jag hade till och med fyllt termosmuggen med nybryggt, nymalt kaffe att dricka, eftersom jag vet att när Sixten väl kommer på gräs eller i sand så kan ha ligga eller sitta länge och filosofera och utforska. Målet var lekplatsen med både sandlåda och bebisgunga som ligger ca 100 meter bort. Men vad händer efter bara några steg? Lillfisen somnar! Men hallå? Vår uteftermiddag då? Enligt hans vanliga rutiner brukar han hålla sig vaken i alla fall 1.5 timme till. Så kan det gå. Det fick bli en promenad i stället. Kaffet var gott i alla fall...

Inga kommentarer: