måndag 19 maj 2008

Storken på besök...

Klockan ringer 05.00, går upp, känner mig mer död än levande, tittar ut genom mitt sovrumsfönster, och vad ser jag i vår damm, cirka fem meter längre bort om inte en stork! Den fick dock syn på mig och flaxade iväg innan jag kom till sans att hämta kameran...
Man brukar ju säga att storken kommer med bebisar, men i det här fallet tog den med sig sådär en 20 guldfiskbebisar istället... Sorry Henke, vi som lovat dig guldfiskar...

Sen bar det i alla fall väg till en heldag i Köpenhamn med våra blivande skolbarn. Jag var med och tävlade om snyggaste matpaketet eftersom jag fått låna Antons matlåda och drickflaska med Blixten McQueen, när han fick reda på att jag inte hade någon matlåda hävdade han bestämt att jag skulle låna hans, vilket jag gärna gjorde, tack för det Anton =).
Heldagen spenderades på Experimentarium i Köpenhamn, något jag verkligen kan rekommendera, riktigt roligt!

Inga kommentarer: