torsdag 22 maj 2008

Shopping shopping!


I går inhandlades det äntligen en ny gräsklippare! Vi har varit på väg att handla en i ungefär lika många år som vi haft gäsmatta, men den gamla har överlevt år efter år. Däremot överlevde den inte att köra över en gatusten som låg gömd i gräsmattan... När Martin läste igenom instruktionsboken för vår nya maskin hittade han följande text
"Gräsklipparen får endast användas av personer som inte läst igenom bruksanvisningen"
Hmm.. Betyder det att jag som inte läst bruksanvisningen måste klippa gräset nu ?!?

En ny mobil köpte jag också igår, min gamla vägrade visa missade samtal, hur länge vet jag inte men när jag fick höra i måndags att min chef försökt ringa flera gånger i helgen och jag inte svarat så misstänkte jag att telefonen inte funkade som den skulle. Jag fick det bekräftat sen när jag ringde till min mobil själv, den visade inga tecken på att någon ringt...
När jag köpt min nya telefon, och satt och skickade sms (med min gamla) så stängde den av sig helt plötsligt, så den kände nog på sig att den skulle bli utbytt snart och kunde lika gärna gå i strejk =)


1 kommentar:

Camilla sa...

Alla älskar vi mobiler som inte funkar =)
Hoppas den nya fungerar bättre!

Jag lurades ju ut hit när jag såg din blogg... Mamma blev jätte glad för hon tycker det är så tråkigt att bara se bilder men inte få höra tankarna bakom - nu får hon alltså lite mer kontroll över mig... =)

Ni är så välkomna i helgen! Vi kommer vara på dop på söndagen från klockan 12.00 men innan dess eller på lördag är det bara att komma.
Förresten måste vi nog snart utmana killarna i en match igen... Om jag mutar dem med lite blåbärspaj innan kanske de blir lagoms ega i "kolan" och förlorar =) eller så tar vi TP istället - då vinner VI =)

Kramis