måndag 16 januari 2012

Antiklimax

 I fredags kväll konstaterade jag och Martin att vi nu jobbat vår första hela arbetsvecka sedan november. Härligt att äntligen vara igång, och Martin konstaterade att vi nu kommer att bli rika :-)
Visst är det då ödets ironi att han söndag morgon vaknar upp med maginfluensa. Jag och Sixten tog en heldag för oss själva och Martin låg på ovanvåningen och mådde som man gör när man har denna hemska bacillen i kroppen.
I morse vaknade jag, och efter några minuter ur sängen insåg jag att Martins baciller nog tagit tag i mig med.. Som tur är inte lika intensivt som för Martin, men man har ändå mått som en urlakad sill idag, och har sovit i princip hela dagen. Hatar verkligen att vara sjuk (vem gör inte det?!?) och sitter nu och försöker hålla mig vaken någon timme så att jag kan lägga mig och sova för natten sen.
Lillfisen sover sedan någon timme, *peppar peppar* än så länge inte smittad av föräldrarnas åkommor. Bilderna på vår lilla linslus är tagna på lovet, då han verkligen fick upp smaken för apelsin.
Har man tagit ett kort ska han titta på bilden. Ibland ska det vara något speciellt med, som nedan, där jag skulle fota hans "guggla" med. Dvs. t-shirten han fick i julklapp med en uggla på magen. Mäkta snygg tycker han själv :-)

Inga kommentarer: