fredag 12 februari 2010

Mer lek med photoshop...

Att leka i Photoshop när man har "all tid i världen" är en perfekt syllesättning för en datanörd som mig! Angående förra inlägget så var det en gissning som vågades på Alvas ögon, Katrin gissade bild nr 3 vilket var helt rätt =)
Så de senaste dagarna har jag fortsatt leka lite med photoshop. Mäkta stolt över mig själv blev jag också när jag kom på hur man gör en del av bilden suddig för att framhäva något annat. Säkert många som vetat länge hur man gör men nu kan jag det också, och kom på det helt själv =)
Ett exempel hur det kan se ut kommer här på Anton när han är på Skånes djurpark förra året.



En annan effekt jag gillar (som är med i bilden ovan också) är när man gör en bild svartvit men behåller lite av färgen. Kan se ut så här:






Inga kommentarer: