onsdag 17 februari 2010

i-landsproblem

Stor beslutsångest på Asagatan igår...
När man ligger seg i soffan, klockan närmar sig nio så inser vi plötsligt det hemska:
Det är inte mindre än fyra olika kanaler vi vill se, samtidigt!
Sjukt jobbigt. (Hoppas ni kan läsa den underliggande ironin i det hela...)
House på tv 4
Champions League sände två olika matcher, samtidigt.
Och så givetvis skidskyttet!

Men det löste sig någorlunda bra.
Det blev ganska mycket House i början. Reklampauserna ägnades åt fotboll.
Strax före House tog slut växlade jag över till skidskyttet för att följa det lite. Skulle egentligen bara se hur långt bak Björn Ferry egentligen låg och om han sköt bort sig, för att sedan växla över till fotbollen. Martin tycker inte alls att skidskytte är roligt, tycker det är den tråkigaste OS-sporten att titta på, det vet ju alla att det verkligen inte är, det är ju konståkningen som är det ;)
När Ferry åker in på skjutvallen för sista ståendeskyttet tittar Martin upp från sin dator och säger "Kan vi inte kolla fotboll nu".
"Glöm det" är det enda svar han får av en helspänd flickvän som stirrar nervöst på teven. För har man väl skjutit stående någon gång så vet man att det inte är helt enkelt. (ok, ställningar var väl inte min gren riktigt men det är likväl inte lätt) Jag hade behövt hela min skytteutrustning på mig och en puls man inte har efter ca 10 km skidåkning för att sätta fem ståskott.
Men han fixade nästan alla skott. Den där bommen var säkert bara för att öka på spänningen lite ;)
I alla fall så såg vi färdigt skidskyttet för att sedan se de sista 20 minutrarna mellan Lyon och Real Madrid.
Jösses ja vilka problem man kan ha, märks det att man inte jobbar? ;)

Nu är det redan onsdag igen, halva veckan har gått. Jag ska snart bege mig ut på en Kävlingerunda tillsammans med Carina och Stella. Sen blir det väl lite "hemmafruarbete" här hemma. Diska, tvätta, kanske en vals med dammsugaren också. Brödbak blev det igår, Leilas Lingonbröd. Väldigt gott, funkar också mycket bra som "icke nybakat". Vem vet, jag kanske slänger in receptet lite senare =)
Ha en bra dag alla!

1 kommentar:

Carina sa...

Ja tänk vilka problem man kan ha...! ;o)
Tack för pratstunden och promenaden.
KRAM