onsdag 17 december 2008

omskakad?

Det är rätt roligt att höra allas "första tanke" när Skåne skakades om i går morse.
Man har hört allt från man trodde det var en bil som kört in i huset, ett flygplan som störtat i trädgården, värmepannan som exploderade, en galning som tagit sig in sovrummet och stod och skakade sängen till att ett stort betlass körde förbi utanför....
Ja, mycket kan man tro, det var däremot inte många som trodde på alternativet jordskalv...
Själv var jag helt ensam på jobbet när det inträffade, och trodde att något kom in och smällde igen dörren så det skakade i hela huset...

Nu är det helt plötsligt bara två dagar kvar att jobba sen har man julledigt!
I vanlig ordning så har Linda fortfarande inte handlat alla julklappar eller postat julkorten.
Nu har jag i alla fall handlat frimärken så en bit på vägen är man ju =)
Det här med att vara ute i god tid är lite överskattat....!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Men Linda julkorten ska postas senast den 16 december... så själv var jag ut i god tid och lade mina kort på lådan samtidigt som postgubben kom och skulle tömma (den 16/12) =)
Julklappar är jag aldrig klar med innan den 23/12... Alltid nått man glömt. Men i år har jag iallafall klart för mig vad jag ska köpa till alla så det är bara inhandlingen som saknas...

Kramis på er oh en härlig jul önskar vi er!

Anonym sa...

Hahahahaha! Ja, henke va helt skärrad och undrare om det verklige va ett jordskalv och ja sa lugnt.
-Jaaa.... (det är väl inget med det typ). Sen börja han fantisera om att det kunde va ett stort UFO eller att grannens hus hade ramlat ner i en ravin när marken öppnade sig pga jordbävningen!!! =)
Julen ja, själv e man ute i god tid med det mesta och blir lite rastlös istället några dagar innan jul och inte vet riktigt vad man ska göra. Har ju stressat och fixat en massa sen 1:a advent....
Ha det gott!
Tack för i lördags!
Kram