måndag 15 december 2008

Man hinner med en del...!

Man kan hinna med massor under en helg....
på cirka tre timmar i lördags hann man med bland annat följande:


Två sötnosar mötte mig och Malin i hallen hos mamma och pappa sjungandes (?) på diverse luciasånger...samtidigt....



...baka lussedeg.....
....mamma fixade ett fint pepparkakshus....
...brända mandlar som blev väldigt goda.....

...surfa lite på nätet....
...tramsa lite....
...och lite till...

....baka ut lussebullarna, de översta med mandelmassa och vit choklad fyllning, de undre med kanel och kardemummafyllning....

... färga mammas hår...

...och grädda lussebullarna.

Vi hann också med en fika och att göra fläderkarameller. Sen var det bara för mig att dyka in i duschen och iväg till Korsbackakyrkan där det var Luciatåg. Efter det åkte vi hem till oss, Henrik och Carina kom hit och åt middag.

På söndagseftermiddagen kom Anton och Alva hit och pysslade lite med mig. Göran följde med Martin och Jonas på en joggingrunda och Camilla tog en shoppingrunda.

Alva pyntar en pepparkaka

Anton gör ett spöke.

När alla var tillbaka och duschade och klara åt vi middag, sen hjälpte Camilla mig göra lakritskarameller... mums vad goda de blev! Och för att citera Camilla "dessa behöver man ju inte göra bara till jul..." Jättegoda om man är lakritsälskare =)


Idag har vi varit på Skånes djurpark hela dagen. Vi har samlat in pengar för "projekt säl" och som tack för detta bjöd de in oss och vi fick vara med och mata sälarna. Kallt var det men riktigt härligt då vi var de enda där och många djur var ute. Så vill man ha en lugn dag på Skånes djurpark kan jag rekommendera en dag i december!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, den där luciakronan går inte av för hackor! Antikt värde i den ;)
P.s .. Om jag bjuder på fika i helgen, får man ett lass med lakritskarameller då??