söndag 28 december 2008

julafton

Julafton inleddes med frukost här hemma, sedan fixade jag till mig och åkte till mamma och pappa. Där var också Camilla, Göran, Anton, Alva, Malin, min faster Ann-Britt och Farmor.
Vi fikade och önskade varandra God Jul och åkte sedan hem till Martins föräldrar där det var lite julklappsutdelning och fika.
Lagom till Kalle Anka körde jag in till Malin i Lund där vi satt och mös framför teven ett tag för att sedan köra vidare till Dalby och julfirande hos mormor och morfar.
Mormor hade som vanligt lagat massor med god julmat, och vi hade även massa läckerheter från Sofiero slott och deras julbord.
Nedan syns det kalla, som ägg, massor med sill, flera olika sorters lax, julskinka mm.

Den varma maten som röd- och brunkål, jansson, köttbullar och prinskorvar fick inte plats på bordet, så det och de tre olika sorterna bröd och massa pålägg fick stå vid sidan om.
Behöver jag säga att man inte gick hungrig denna dag =)

Julmiddagen pågår för fullt. Längst in sitter min morbror Ronni, sedan kusinerna Carina och Clara (som inte gärna ville vara med på bild!) moster Gunilla, morfar, mamma, och så ser man lite av Tommys nacke med=)

Jag och Malin fick offra oss att gå ut och köpa tidningen, så tyvärr missade vi dessa två söta typer som kom och hälsade på...

Rudolf och tomten svängde förbi. Men de var snälla och lämnade julklappar till oss också!


Tommy och pappa inspekterar sina julklappar....

När klockan blev mycket körde jag och Malin iväg igen. Malin skulle till midnattsmässa i Domkyrkan och jag hämtade upp Martin och hans mamma så åkte vi till Södervidinge kyrka på midnattsmässa. Där sjöng min gamla klasskompis Caroline Dahlberg en massa fina julsånger.
Efter en hel del mat och resor fram och tillbaka så somnade man ganska gott i sin säng=)

Inga kommentarer: