söndag 7 september 2008

Kräftskiva #2

I går var det dags för kräftskiva nummer två för i år.
Förberedelserna började redan i går förmiddags med att ta med ett femtiotal kräftor till mamma som hon hjälpte oss att koka, vi har ingen så stor gryta här hemma, får se till att införskaffa det, ett tidigt julklappstips kanske ?!?

Strax före fem gav vi oss av till storasyster yster med familj, och strax efter fem var jag hemma igen. Minnet är bra men kort. Hade tömt hela ismaskinen på is och ställt påsen på golvet i hallen när jag tog på skorna för att gå iväg, och när jag gick så stod påsen kvar... Hade kunnat bli snygga märken i parketten om man glömt av det helt och hållet...

Jag med fördrinken "röda faran"

Efter fördrinken var det dags för tipsrunda. Gick väl inte riktigt helt bra för min del, men skäms inte så mycket för att jag inte hade en aning om bland annat hur stor en flatlus är...
Malin var bäst med bara ett fel, och vann dessa fantastiskt snygga brillor:

Tvåa kom nästa alla vi andra utom Martin, Vicke och andra Linda. Vårt pris var en snygg mössa som fick skickas runt under kvällen så att alla fick använda den.

Malin och Truls poserar i sina snygga priser

Vicke fick tredjepris i form av ett snyggt blinkande reflexband.

Sedan var det dags för god silltårta, västerbottenpaj, bröd, ost och ... KRÄFTOR!


Tur att garaget är så stort, perfekt att duka långbord i!

Alva fick till denna snygga pose när jag fotade henne, kanske en kommande framsida till en skräckfilm?

Jag med min Guddotter i en betydligt sötare look.

Tre söta systrar Bengtsson

Efter maten var det dags för pictionary, Truls ritar för fullt, tyvärr hjälpte det inte då vårt lag vann =)

De snygga kaninöronen var också fina på Paula och Jörgen

Göran med Malins snyggebrillor!

Martin diggade mössan och satt med den halva kvällen



Vid halv två var vi hemma inatt, tydligen väldigt sent för Martin som fick väckas halv ett idag. Nu har vi precis ätit rester hos Camilla och snart ska jag och Malin boxas lite.

1 kommentar:

Camilla sa...

Martin är verkligen "vacker" på sista bilden =)
Hoppas ni inte blev för mätta av allt kött =)

Kramis