torsdag 5 april 2012

Ilskenbaggen

Vem kan tro att denna söta lilla unge kan få raseriutbrott som heter duga? Jodå, det senaste var nu i förmiddags. 
Vi tog sovmorgon i morse och kom inte ur sängen förrän halv nio. Och efter frukosten ville Sixten gå ut, vilket jag inte tackade nej till i detta fina vädret. 
Väl ute hjälpte han mig att plantera lite penséer och påskliljor vi köpte häromdagen, och han sprang runt och lekte med sina pinnar precis som han brukar när vi är ute. 
Men... sen skulle vi vattna det nyplanterade, vi fyllde vars en vattenkanna och gick bort mot blommorna. Sixten valde att vattna gräsmattan i stället ett antal gånger, och när jag gjorde klart för honom att det inte blev mer vatten brakade det loss. Skrik-arg hoppade han jämfota på gräsmattan och bara vrålade. Efter ett tag kom han, fortfarande skrikande men då efter sin napp. 
Jag gjorde klart för honom att då går vi in, ett hot som brukar funka, då brukar han ge sig. För Sixten älskar att vara ute, och jag ville också passa på att vara ute i det fina vädret. Vi hade inte ens varit ute i en timme! Men han gick med på att gå in, jag låste upp dörren och släppte in honom och gick själv och satte in redskapen i garaget. När jag kom in hade Sixten, fortfarande skrikande, tagit av skor och mössa och halva overallen. När overallen åkt av gick han in på sitt rum och smällde igen dörren. 
När jag tittade till honom tio minuter senare låg han i sängen med sin apa och sov... Det tar på krafterna att vara arg, och jag fattar inte var han har fått det humöret ifrån.... Och nej - föräldrar och syskon till mig får inte kommentera detta inlägg ;-) 
Bilderna är tagna förra fredagen hos mamma och pappa. Hoppas det fina vädret och värmen snart är tillbaka!


Inga kommentarer: