tisdag 24 april 2012

Duktig mamma




Nu har jag äntligen uppdaterat mig på teknikfronten. Bytt ut min gamla iPhone med fint krackelerat mönster över halva skärmen mot en ny iPhone 4 istället, skillnaden är enorm :-)
En ny finess är att man kan ta bilder på sig själv betydligt enklare. Dock är jag ju hellre bakom kameran än framför, tycker aldrig jag blir så snygg på bild som jag är i verkligheten ;-)

Men så här ser jag ut i dag, lite mossig och hängig, med en förkylning som flyttade in i min kropp i början av detta året och som inte riktigt vill släppa taget mer än några dagar åt gången. Sådär kul kan tyckas, men jag gör vad jag kan för att vräka den, och jag är känd för att vara envis :-) planen är att den ska vara borta till nästa fredag då i åker till Barcelona! Ska bli hur skönt som helst, och jag har inte riktigt fattat än att det är så nära! Hmm, får nog snart ta och kolla upp allt vi vill göra när vi är där!
Sixten ska vara hos sina mor- och farföräldrar, och känner jag honom rätt så ser han fram emot dessa dagar lika mycket som jag och Martin gör!

Sixten lär sig verkligen hur mycket som helst för tillfället! Han har sedan en tid tillbaka räknat allt som kommer i hans väg, och ser han siffror någonstans börjar mantrat "1,2,3.." igen. Nyss har han också fått upp ögonen för färger. Vi kan sitta och fråga om olika färger, och så svarar han. Det är dock inte alltid det blir rätt, blå och gul är favoritsvaren :-) och när det blir rätt får han höra att han är duktig!
Idag hade han en färgglad tröja på sig, och vid middagen frågade jag honom om de olika färgerna.
Sedan satt vi och pratade lite om dem och därefter pekar Sixten på min tallrik och frågar vad den har för färg. "Vit" svarar jag. Sedan pekar han på sin egen tallrik med samma fråga. "Vit" svarar jag igen. Han pekar på Martins tallrik och mitt svar blir samma igen: "Vit". Då brister Sixten ut "Jaaa! Duktig mamma!"
Min lilla gullunge :-)

Inga kommentarer: