onsdag 3 augusti 2011

En sväng till Göteborg


I söndags åkte vi upp till Göteborg för att bo där i två nätter. Först ut att upplevas var Liseberg!
Lika roligt som alltid, massa karuseller, både för stora och små! Jag köpte fem karusellbiljetter till Sixten, visste ju inte riktigt hur han skulle reagera men han satt fint i karusellerna och tittade med stora ögon på sagorna i sagotunneln och kaninerna i kaninkarusellen.
Att sedan Anton och Alva var med och åkte karuseller gjorde ju inte saken sämre :-)
Sent på kvällen (sent för baren i alla fall!)  kom vi till hotellet. Där vi kvarterade in Anton i vårt rum till Sixtens stora lycka!
Dagen efter blev en tur på stan och bort till Haga och de gigantiska kanelbullarna.
De är verkligen sjukt stora! Vi köpte en per familj, och det blev över, och då kan det även tilläggas att kanelbullar är bland det bästa både jag och Sixten vet, det syns kanske nedan :-)



Liten va??!
Lite av reglerna på hotellet, kan säga att vi hade duktiga barn som levde upp till en del i alla fall :-)



Lilla Alice var hur duktig som helst, hela resan! 

 

Hela resan avslutades med att den grå BMW:n körde till det gul/blå varuhuset utanför Falkenberg, ni kan nog alla gissa vilket det är, var ju bara tre veckor sedan sist jag var där ;-) 
Men det gick att göra av med pengar där nu också, mer än sist till och med...




Nej, nu är klockan över tio, nu ska jag in och väcka mina sjusovande prinsar! Hoppas ni får en fin dag alla, som gjord för stranden!

Inga kommentarer: