söndag 22 februari 2009

En salig blandning...

Dags för en kameratömning igen! Tyngdpunkten den senaste tiden har varit renoveringen, och vi har fortfarande inte kommit så långt som vi tänkt. Men i kväll är nästan alla väggar spacklade två gånger, sen är det "bara" lite mer spackel, lite väv på det och sedan ska det målas några lager, läggas ett nytt golv och på med ett nytt tak sen är vi klara =)

Rummet innan vi satte klorna i det...

Martin och Anton har så smått börjat riva tapeter.
Så här kan man också riva tapeter!
Det som göms i snö... Det har tydligen varit en stor öppning i väggen en gång i tiden, såg inte riktigt bra ut nu så det fick gipsas om innan vi kunde fortsätta...
Jag gick loss med kofoten och rev ner hela taket, riktig roligt =)

Lite mys i soffan innan läggdags, när Alva sov över här.

Anton fixar med grönsakerna till kvällens middag

En tisdagskväll hade vi personalkväll i Södervidinge med Line Dance...
I slutet av Januari fyllde Sara år och detta firades med drygt 25 tjejer och sedan utgång till Étage för de som ville.

Nu är snart denna helgen också slut, det går väldigt fort känns det som, inte så länge sedan det var jul, och snart är det påsk =)
Denna helgen har vi knappt varit hemma. I fredags kväll hade vi lite nostalgikväll med mamma och pappa, Malin och familjen Bengtsson/ Christensson, vi tittade på gamla super8 filmer från när Camilla och jag var små.
I går startade jag dagen i pulkabacken med Alva, Anton och Camilla. Sedan tog jag och Martin några timmar i rummet innan det var dags för Martin att ha herrkväll hos Henrik. Jag, Carina, Lotta och Emil hade mys hemma hos Lotta med god mat och trevligt sällskap!
Idag jobbade jag först i form av att vara i kyrkan med massor med barn, sedan körde vi direkt till Fleninge och firade Moster Gunilla och kusin Carina som bjöd på god mat och tårta. Tommy påstår också att han har ett foto på mig som påminner om Alva när hon surar. Kan aldrig tänka mig att jag någonsin var sur eller envis när jag var liten. Det kan nog alla som känner mig intyga också....hrm... eller inte....

Kunde jag verkligen vara så här arg...?

Då är det bättre med detta humöret=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, ja här va den en massa saker att titta på. Ja, det va hilma trevligt i lördags. Synd att lille Emil va lite dålig bara... men det gick ju bra ändå.
Det där spelet killarna spelade verkade inte alls roligt... och dom tyckte nog egentligen sådär om det. Henke sa att det nog kommer att dröja ett bra tag innan dom spelar igen... Man måste längta efter att spela det, enligt honom.
Ha det supernajs!!!
Kram