onsdag 21 januari 2009

Göran 40 och Anton 5 år!

Lördagen den 10:e januari var det fest på Ljungvalla. Antons 5-årsdag och Görans 40-årsdag firades. En trevlig kväll med god mat och mycket Singstar! Både jag och Malin såg oss som obesegrade... Men jag tror ändå det var jag som var bäst ;)

Anton och Göran håller Välkomsttal
Alva hade Martin till bordet.

Barnen hade filmvisning i hallen
Birgitta hade bakat goda tårtor till kaffet.
Fiskdamm för barnen, försöker Paula också kvala in som barn?!?
Görans systrar Anna och Maria sjunger
Paula och Camilla sjunger för glatta livet!
Elin och Anton

Alva tog av klänningen och ville sjunga hon med

Martin och Malin

Peter tar i för kung och fosterland!
Sådan far sådan son...
Det var en mycket trött femåring som var på väg hem i natten...


Lite diskussioner hanns också med under kvällen, jag och Malin snöade in på femtiolappen om den gamla försvann några år innan den nya kom eller om de bara avlöste varandra. Svaret finns här nedan, men det visste jag ju redan =)
Och därmed kan ju ni som inte blev indragna i denna diskussion lista ut vad jag ansåg vara rätt!

Riksbanken beslöt i okt. 1994 att utreda behovet av en ny 50-lapp. Detta resulterade i beslutet i juni 1995 att införa en 50 kr-sedel med sångerskan Jenny Lind. Sedeln gavs ut i mars 1996 (4 år efter det att den tidigare 50-lappen försvann).





Inga kommentarer: