torsdag 17 juli 2008

Matnyttigt från trädgården

Det är ju inte det mest inspirerade sommarvädret man kan tänka sig, men växterna i trädgården verkar trivas i alla fall. Nu längtar man bara till den dagen man kan skörda =)

En av de större citronerna, numer kan man räkna till cirka 40-45 citroner på trädet!
Blev så avundsjuk på mammas fikonträd när jag såg att hon hade ett fikon. När jag kom hem och granskade mitt såg jag fyra stycken! Fikonträdet som bara var en pinne med några blad på har nu växt till sig! Fikonet är än så länge bara en liten knopp som syns i vecket mellan bladskaft och stam.

En av tomaterna, har fem sorter till, finns inte mycket som slår en nyskördad solvarm tomat=)

Lite sallad har också hittat upp ur jorden!


Massor av björnbär har vi, tyvärr mognade de aldrig förra året, hoppas på bättre lycka i år!


Svartvinbärsbusken har också gett bra med bär, tyvärr äter varken jag eller Martin det så mamma och pappa var här och tömde den tidigare i dag.

Begynnelsen på en gurka. De verkar trivas ganska bra vid poolen då vi inte har ett växthus till dem. Men här står de i lä precis bredvid vidruvorna.

Inga kommentarer: