söndag 29 juli 2012

Tankar om lejon och annat...


I tisdags kom vi hem igen, och från då fram till igår har poolen verkligen fått visa vad den går för! Helt underbart väder vi hade dessa dagar!
I dag var det däremot inte varmt. I morse när vi höll på att ta fram frukosten tog Sixten sin yoghurt och satte på bordet där ute. Jag sade att vi nog fick äta inne för det var ganska kallt ute. Då vänder sig Sixten om, axlarna sjunker ner till golvet, typ, och han ser helt bedrövad ut. Det räckte för att mammahjärtat skulle ge med sig, jag tog på en extra tröja och vi åt frukost ute...
När vi är nästan klara säger Sixten "Brrr, jag jättefryser". När jag frågar om vi ska äta färdigt inne håller han med. Väl inne konstaterar han flera gånger att det är kallt och han "jättefryser".

Han är väldigt rolig med sina uttryck och förklaringar. En förklaring man ofta får nuförtiden om något tappas bort är att "Lejonen tog den". Han är väldigt fascinerad av lejon. Inte rädd, tror jag, utan tycker bara om dem. Pratar mycket om dem och verkar drömma om dem också.
En morgon när han vaknat kom han in i vårt sovrum och sade "Nu Sissen hemma igen".
När vi frågade var han varit svarade han att han varit hos lejonen...

Inga kommentarer: